V čem spočívá tajemství úspěšných restaurací, kaváren a barů?
Rozhodli jste se, že začnete podnikat v gastro sféře? Sen o vlastním baru, kavárně nebo restauraci provází spoustu lidí a poměrně mnoho se ho nakonec rozhodne realizovat. Ale přestože jde o rentabilní byznys, skutečně uspěje jen málokdo. Podniky toho typu vznikají a zase zanikají a na výsluní se udrží jen hrstka. Je to kvůli špatně nastavené cenové politice? Většinou nikoliv. Kamenem úrazu je celková estetika prostředí, kterou většina provozovatelů podceňuje.
Zákazníky neoslníte cenou, ale příjemným prostředím
Někteří provozovatelé gastro podniků mají za to, že přitáhnou zákazníky nízkými cenami. V některých lokalitách patří mezi klíčové faktory i toto (např. na vesnicích nebo městských periferiích, kde místní obyvatelé nemají vysoký příjem). Nicméně v každém větším městě se udrží i podnik, který není nejlevnější. „Tajemství“ úspěchu spočívá v unikátní atmosféře, kvůli které se zákazníci rádi vracejí a neváhají místo doporučit svým známým.
Chutný a pokud možno originální (což ale není nezbytné) jídelníček a používání kvalitních surovin, je samozřejmostí. Ani do nejstylovější restaurace, kde se nevaří dobře, zákazníci chodit nebudou. Ale pravděpodobně nebudou příliš často navštěvovat ani podnik, ve kterém se necítí dobře. Sterilní prostředí, které vypadá jako desítky či stovky konkurenčních podniků v okolí, je odsouzeno k zániku.
Investice do kvalitního nábytku se časem vrátí i s úroky
Pomalu, ale jistě se dostáváme k tomu podstatnému. Jak postupovat při zařizování baru/kavárny/restaurace? V prvé řadě si ujasněte, jakým směrem se chcete vydat. Jistě, čas jsou peníze a i vy chcete podnik spustit co možná nejdříve. Mimo to vám možná nehraje do karet rozpočet a nechcete si na rozjezd půjčovat více, než je nezbytně nutné. Ale zkuste se nad tím zamyslet z trochu jiného pohledu. Investujete-li do kvalitního a designově propracovaného vybavení, z dlouhodobého hlediska ušetříte.
Můžete se vydat do nejbližšího obchodního domu IKEA (nebo k jinému prodejci, který nabízí levný nábytek) a vybavit podnik „za pár korun“. Připravte se však na to, že méně kvalitní vybavení budete muset pravidelně obměňovat. Zákazníci se k židličkám a stolům nebudou chovat tak ohleduplně, jak jste si mysleli a investice do kvality se z dlouhodobého hlediska vyplatí. Dalším důvodem je výše zmíněné estetické hledisko. Nejlevnější nábytek nemůže konkurovat dražším, ale exkluzivnějším výrobkům.
Obraťte se na někoho, kdo sortimentu rozumí
Pokud se rozhodnete pro zařízení interiéru v méně tradičním stylu (prvorepubliková kavárna, bar ve stylu moderny…), tak jako tak u běžných prodejců nepochodíte. Nezbude vám, než se obrátit na někoho, kdo dokáže splnit vaše náročné požadavky.
Buďme však trochu konkrétnější. Mezi odborníky, kteří se specializují na prodej nábytku do hotelů, restaurací, barů a kaváren, patří slovenská společnost Objekta. Na trhu se pohybují více než 20 let a působí nejen na Slovensku, ale také v dalších evropských zemích. Nabízí komplexní sortiment sedacího nábytku a stolů (klasické i barové stoličky, křesla, lavice…), ale také postele, exteriérové látky a další sortiment, který by se vám mohl hodit.
Spolupráce se specialisty (ať už se rozhodnete pro společnost Objekta, nebo jinou), se vyplatí. Zúročte jejich letité zkušenosti v oboru a nechte si poradit. A co se týče cen, budete příjemně překvapeni. V žádném případě nejde o nedostupné zboží, které si může dovolit jen málokdo. Část sortimentu je navíc k mání za akční ceny se slevou řádově v desítkách procent. Přesvědčit se můžete sami na www.objekta.sk. Prohlédněte si aktuální katalog a rozhodněte se. Je to jen na vás.