Nový start, aneb jak se před stěhováním zbavit nepotřebných věcí

Stěhování je skvělou příležitostí pro revizi celého domova a vlastně i života jako takového. Ještě, než se pustíte do balení krabic, je čas provětrat skříně a šuplíky a zjistit, co vlastně všechno máte. Méně věcí znamená méně starostí při stěhování, ale jak se správně rozhodnout, co si ponechat a co už do nového domova nepatří? Zde jsou osvědčené metody, které pomůžou při třízení a rozhodování.

1. Začněte včas

Neodkládejte úklid na poslední chvíli. Začněte alespoň několik týdnů před plánovaným stěhováním, abyste mohli postupovat pomalu a systematicky. Tím se vyhnete stresu a vyčerpání, které může nastat, pokud se pokusíte vše uklidit najednou. A pokud přece jen budete mít pocit, že nestíháte, můžete se obrátit na stěhovací firmy, jako je Stěhování Bohemia, které vám pomůžou nejen se stěhováním, ale také se samotným balením.

2. Vytvořte si plán

Rozdělte si úklid na menší, zvládnutelné úkoly. Naplánujte si, které místnosti nebo oblasti domácnosti budete řešit ten daný den. Díky tomu můžete projít celý dům bez pocitu, že vás všechny ty věci zavalí.

3. Použijte metodu třídění

Rozdělte své věci do kategorií, jako jsou „ponechat„, „prodat„, „darovat“ a „vyhodit„. Držte se pravidla, že pokud jste něco nepoužili více než rok, pravděpodobně to nepotřebujete. To vám pomůže racionálně rozhodnout, co si s sebou vzít a co nechat za sebou.

4. Prodej, darování a recyklace

Věci, které už nepotřebujete, ale jsou stále v dobrém stavu, můžete zkusit prodat na internetu nebo v second-handech. Zbavíte se nepotřebného a zároveň získáte nějaké finanční prostředky a předejdete plýtvání. Věci, které se nehodí k prodeji, ale jsou stále použitelné, můžete darovat charitativním organizacím nebo na internetu nabídnout za odvoz.

5. Digitální úklid

Nezapomínejte na digitální úklid. Digitalizujte důležité dokumenty, staré fotografie a jiné papírové materiály, které nechcete fyzicky převážet. Nejenže se zbavíte dalších věcí, které byste jinak museli balit, ale především předejdete jejich ztrátě, protože papíry, dokumenty a podobné drobnosti se tak rády ztrácejí.

6. Úklid podle kategorií, ne místností

Zaměřte se na jednu kategorii věcí v celém domě najednou – například knihy, oblečení nebo kuchyňské potřeby. Tímto způsobem uvidíte celkový rozsah toho, co máte, a snáz se rozhodnete, co opravdu potřebujete. Jakmile budete mít vše přetřízeno a uloženo do krabic, nezapomeňte je popsat, abyste věděli, co se ve které krabici nachází.

7. Předměty s osobním nebo citový významem

U předmětů s osobním nebo citovým významem si vyhraďte čas na zvážení jejich skutečné hodnoty. Zamyslete se nad tím, zda byste mohli vybrat pouze několik nejcennějších kusů a zbytek vyfotit jako digitální památku nebo je předat rodině či přátelům, kteří by je ocenili.

8. Minimalizujte dětské věci

Děti rychle vyrostou z oblečení a přestanou si hrát s hračkami, které kdysi milovaly. Stěhování je ideální čas projít dětské věci a vyřadit ty, které už nejsou potřeba. Opět, věci v dobrém stavu můžete darovat nebo prodat.

Úklid domova a zbavování se nepotřebných věcí může být únavné nejen fyzicky, ale také emocionálně. Dopřejte si čas na odpočinek a nezapomínejte, že nemusíte všechno zvládat sami. Požádejte o pomoc přátele, rodinu nebo se obraťte na spolehlivé stěhováky. Stěhování Bohemia je vybaveno vším, od krabic až po nákladní auta a pomůže vám ať už se stěhuje kamkoliv. A po skončení celého úkolu se odměňte! Může to být třeba večeře ve vaší oblíbené restauraci nebo odpočinkový den v lázních.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.